ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Regulamin Organizacyjny WORD w Warszawie

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-02-28 14:02:28 przez Jacek Fogel

Akapit nr - brak tytułu

Załącznik do uchwały nr 1233/249/21
Zarządu Województwa Mazowieckiego
z dnia 17 sierpnia 2021 r.
 
Regulamin Organizacyjny
Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie
 
Rozdział 1
Postanowienie wstępne
§ 1.
Regulamin Organizacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego, zwanego dalej "Ośrodkiem”, określa w szczególności strukturę organizacyjną Ośrodka, zadania poszczególnych komórek organizacyjnych Ośrodka, osoby kierujące komórkami organizacyjnymi Ośrodka, zakresy uprawnień i odpowiedzialności kadry kierowniczej Ośrodka, zasady zastępowania Dyrektora Ośrodka w czasie jego nieobecności, a także zasady obiegu dokumentów i podpisywania pism w Ośrodku.
 
Rozdział 2
Kadra kierownicza
§ 2.
  1. Dyrektor Ośrodka, zwany dalej "Dyrektorem”, jest kierownikiem Ośrodka oraz zwierzchnikiem służbowym pracowników Ośrodka.
  2. Dyrektor organizuje pracę Ośrodka oraz odpowiada za jego działalność. 3. Do zakresu działania Dyrektora należy w szczególności:
    1. podejmowanie niezbędnych działań w sferze organizacyjnej i merytorycznej, zmierzających do funkcjonowania Ośrodka na najwyższym poziomie;
    2. gospodarowanie mieniem Ośrodka oraz zarządzanie jego finansami;
    3. wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy oraz uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Ośrodka;
    4. sprawowanie nadzoru nad pracą komórek organizacyjnych i stanowisk pracy w Ośrodku;
    5. przestrzeganie dyscypliny finansowej;
    6. tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Ośrodka;
    7. wydawanie aktów wewnętrznych zgodnie z obowiązującym trybem;
    8. przedstawianie właściwym instytucjom i organizacjom planów finansowych, sprawozdań, wniosków inwestycyjnych itp.;
    9. zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
    10. zapewnienie udostępniania informacji publicznej;
    11. sprawowanie nadzoru nad przetwarzaniem danych osobowych oraz przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych w Ośrodku;
    12. rozpatrywanie skarg i wniosków, z wyłączeniem skarg, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2021 r. poz. 1212).
 
§ 3.
  1. W przypadku nieobecności w pracy Dyrektora lub braku możliwości pełnienia przez niego obowiązków służbowych, w zakres jego praw i obowiązków wchodzi Zastępca Dyrektora.
  2. W przypadku nieobecności w pracy Dyrektora lub braku możliwości pełnienia przez niego obowiązków służbowych, przy jednoczesnej nieobecności Zastępcy Dyrektora, Dyrektor upoważnieniem wskazuje osobę go zastępującą i określa zakres tego zastępstwa.
  3. W przypadku gdy w zakres praw i obowiązków Dyrektora wchodzi Główny Księgowy, obowiązki Głównego Księgowego wykonuje osoba wskazana upoważnieniem przez Dyrektora.
 
§ 4.
  1. Do zakresu działania Zastępcy Dyrektora należy w szczególności:
    1. sprawowanie nadzoru nad prawidłową, terminową i zgodną z obowiązującymi przepisami prawa realizacją zadań przypisywanych podległej komórce organizacyjnej;
    2. czuwanie nad przestrzeganiem dyscypliny pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy przez pracowników podległej komórki organizacyjnej;
    3. przestrzeganie i zapewnienie przestrzegania przez pracowników podległej komórki organizacyjnej przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych;
    4. sprawowanie nadzoru nad przetwarzaniem danych osobowych oraz przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych w podległej komórce organizacyjnej;
    5. informowanie na bieżąco Dyrektora o wynikach podejmowanych działań oraz napotkanych trudnościach w realizacji zadań wykonywanych przez pracowników podległej komórki organizacyjnej;
    6. prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań obronnych, w tym:
      1. opracowywanie i aktualizowanie planów oraz innej dokumentacji obronnej, zgodnie z potrzebami oraz obowiązującymi przepisami prawa,
      2. reklamowanie kadry kierowniczej i pracowników realizujących zadania obronne w Ośrodku od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny oraz przygotowuje i prowadzenie dokumentacje w tym zakresie,
      3. organizowanie szkoleń obronnych dla kadry kierowniczej i pracowników Ośrodka,
      4. opracowywanie analiz i sprawozdań z wykonania zadań obronnych,
      5. współdziałanie z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie w zakresie realizacji zadań obronnych i zarządzania kryzysowego,
      6. przygotowywanie i organizowanie Stałego Dyżuru Dyrektora.
  2. Zastępca Dyrektora pozostaje w bezpośredniej podległości służbowej w stosunku do Dyrektora, jest odpowiedzialny przed nim za należytą organizację pracy podległej mu komórki organizacyjnej oraz sprawne działanie i właściwe merytorycznie wykonanie powierzonych zadań.
 
§ 5.
  1. Pracą wydziałów kierują kierownicy, z zastrzeżeniem § 12 ust. 2.
  2. Kierownicy oraz Główny Księgowy są odpowiedzialni za prawidłowe i terminowe wykonywanie powierzonych zadań.
  3. Do obowiązków i kompetencji kierowników oraz Głównego Księgowego należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania kierowanego wydziału, w szczególności:
    1. organizowanie pracy kierowanego wydziału, w sposób zapewniający terminową realizację zadań planowych i doraźnie zleconych;
    2. opracowywanie projektów zakresów czynności oraz bieżący przydział zadań pracownikom kierowanego wydziału;
    3. ustalanie harmonogramu pracy pracownikom kierowanego wydziału i kontrolowanie jego przestrzegania;
    4. kierowanie pracą podległych pracowników, w tym sprawowanie kontroli realizacji zadań przydzielonych poszczególnym pracownikom;
    5. czuwaniem nad przestrzeganiem dyscypliny pracy oraz bezpieczeństwa i higieny pracy przez pracowników kierowanego wydziału;
    6. akceptowanie opracowań, dokumentów, pism i materiałów przygotowanych przez pracowników kierowanego wydziału;
    7. informowanie na bieżąco bezpośredniego przełożonego, Dyrektora lub Zastępcę Dyrektora, o wynikach podejmowanych działań oraz napotkanych trudnościach w realizacji zadań przypisanych kierowanemu wydziałowi;
    8. przedkładanie, odpowiednio: Dyrektorowi lub Zastępcy Dyrektora wniosków w sprawie awansowania, nagradzania i karania pracowników kierowanego wydziału lub innych wniosków związanych ze stosunkiem pracy;
    9. sprawowanie pieczy nad mieniem wykorzystywanym w pracy kierowanego wydziału.
 
Rozdział 3
Struktura organizacyjna
§ 6.
  1. W skład Ośrodka wchodzą:
    1. Wydział Realizacji Egzaminów Państwowych (WREP);
    2. Wydział Szkoleń i Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (WSB);
    3. Wydział Finansowo-Kadrowy (WFK);
    4. Wydział Administracyjno-Techniczny (WAT);
    5. Samodzielne Stanowisko Pracy ds. BHP i PPoż. (BHP);
    6. Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Prawnej (OP).
  2. W Ośrodku działają:
    1. Inspektor Ochrony Danych (IOD);
    2. Pełnomocnik Dyrektora ds. Informatyki i Informacji Niejawnych (PIN).
 
§ 7.
  1. Dyrektorowi bezpośrednio podlegają:
    1. Wydział Realizacji Egzaminów Państwowych;
    2. Wydział Finansowo-Kadrowy;
    3. Wydział Administracyjno-Techniczny;
    4. Samodzielne Stanowisko Pracy ds. BHP i PPoż.;
    5. Samodzielne Stanowisko ds. Obsługi Prawnej;
    6. Inspektor Ochrony Danych;
    7. Pełnomocnik Dyrektora ds. Informatyki i Informacji Niejawnych.
  2. Zastępcy Dyrektora podlega Wydział Szkoleń i Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
 
§ 8.

Schemat struktury organizacyjnej stanowi załącznik do Regulaminu Organizacyjnego.
 
Rozdział 4
Zadania komórek organizacyjnych
§ 9.
Do zadań wszystkich komórek organizacyjnych należy:
  1. zapewnienie sprawnej i rzetelnej obsługi interesantów;
  2. zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań;
  3. opracowywanie propozycji do projektu planu finansowego oraz sporządzenie sprawozdań z wykonania planu;
  4. realizowanie zadań w zakresie ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych przetwarzanych w Ośrodku;
  5. opracowywanie na potrzeby Ośrodka oraz w celu przedstawienia właściwym organom sprawozdań, informacji, wniosków, itp.;
  6. przygotowywanie informacji publicznej;
  7. przygotowywanie i sporządzanie statystyk i analiz;
  8. współdziałanie w zakresie realizacji zadań z innymi komórkami organizacyjnymi.
 
§ 10.
Do zadań Wydziału Realizacji Egzaminów Państwowych należy w szczególności:
  1. planowanie i przeprowadzanie egzaminów w miejscach egzaminowania;
  2. sporządzanie harmonogramów pracy i przydział egzaminatorów do miejsc egzaminowania;
  3. sporządzanie i archiwizowanie protokołów egzaminacyjnych oraz innej dokumentacji związanej z przeprowadzeniem egzaminów;
  4. sprawowanie nadzoru nad procesem rejestracji i archiwizowania nagrań z przebiegów egzaminów;
  5. prowadzenie zapisów na egzaminy i szkolenia.
 
§ 11.
Do zadań Wydziału Szkoleń i Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego należy w szczególności:
  1. prowadzenie działalności szkoleniowej, w zakresie zadań ustawowych Ośrodka;
  2. opracowywanie, wdrażanie i obsługa projektów szkoleniowych;
  3. prowadzenie dokumentacji w zakresie prowadzonych szkoleń i projektów szkoleniowych, ze szczególnym uwzględnieniem obowiązujących wymogów prawnych;
  4. realizowanie zadań dotyczących poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  5. prowadzenie współpracy z Mazowiecką Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego;
  6. prowadzenie współpracy z instytucjami oświatowymi oraz innymi organizacjami działającymi na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  7. realizowanie zadań związanych z działalnością Mazowieckiego Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
 
§ 12.
  1. Do zadań Wydziału Finansowo-Kadrowego należy w szczególności:
    1. prowadzenie spraw z zakresu rachunkowości, w tym ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych zgodnie z planem kont;
    2. dokonywanie wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń oraz prowadzenie rozliczeń z ZUS i urzędem skarbowym;
    3. weryfikowanie dokumentów finansowych;
    4. prowadzenie spraw związanych z rekrutacją, zatrudnieniem i zwalnianiem pracowników;
    5. prowadzenie ewidencji personalnej i płacowej oraz akt osobowych pracowników;
    6. prowadzenie spraw związanych z kontrolowaniem, udzieleniem i rozliczaniem urlopów wypoczynkowych oraz innymi absencjami pracowników;
    7. kontrolowanie i rozliczenie czasu pracy pracowników;
    8. sporządzanie sprawozdań personalnych (miesięcznych, kwartalnych i rocznych);
    9. prowadzenie spraw z zakresu podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników Ośrodka oraz kształtowania polityki personalnej;
    10. prowadzenie spraw związanych ze współpracą z zakładowymi związkami zawodowymi.
  2. Wydziałem Finansowo-Kadrowym kieruje Główny Księgowy.
  3. Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:
    1. prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej Ośrodka;
    2. wykonywanie dyspozycji środkami finansowymi;
    3. dokonywanie wstępnej kontroli:
      1. zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym Ośrodka,
      2. kompletności i rzetelność dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
    4. sporządzanie analiz z wykonania planu finansowego;
    5. sporządzanie sprawozdań finansowych (miesięcznych, kwartalnych i rocznych);
    6. wykonywanie zgodnie z kompetencjami kontroli zarządczej oraz realizowanie zaleceń organów kontroli zewnętrznej w zakresie spraw finansowo-księgowych.
 
§ 13.
Do zadań Wydziału Administracyjno-Technicznego należy w szczególności:
  1. administrowanie mieniem będącym we władaniu Ośrodka, bez względu na tytuł prawny, w tym budynkami, lokalami, prawami majątkowymi;
  2. wykonywanie okresowych przeglądów technicznych budynków i lokali;
  3. zapewnienie konserwacji mienia ruchomego;
  4. zapewnienie ochrony i ubezpieczenia mienia oraz zgłaszanie Dyrektorowi kradzieży lub zniszczenia mienia;
  5. planowanie i realizowanie inwestycji, w tym planowanie i przeprowadzanie remontów;
  6. optymalizowanie kosztów utrzymania mienia;
  7. przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
  8. prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej;
  9. prowadzenie spraw związanych z kontrolą zarządczą;
  10. prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem warunków organizacyjno-technicznych funkcjonowania Ośrodka;
  11. prowadzenie spraw w zakresie gospodarki materiałowej oraz zapewnienia materiałów biurowych, sprzętu biurowego i odzieży roboczej;
  12. administrowanie zapleczem warsztatowo-garażowym;
  13. prowadzenie spraw związanych z pieczęciami, stemplami i tablicami urzędowymi;
  14. prowadzenie gospodarki samochodowej dla pojazdów egzaminacyjnych i samochodów służbowych będących własnością lub w dyspozycji Ośrodka;
  15. prowadzenie ewidencji i kontrolowanie zużycia paliwa;
  16. przygotowanie pojazdów i placu manewrowego do egzaminowania;
  17. organizowanie i prowadzenie archiwum zakładowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Instrukcją Archiwalną;
  18. prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062), w zakresie dostępności architektonicznej.
 
§ 14.
Do zadań Pełnomocnika Dyrektora ds. Informatyki i Informacji Niejawnych należy w szczególności:
  1. zapewnienie funkcjonowania systemów informatycznych w Ośrodku;
  2. realizowanie Polityki Bezpieczeństwa Informatycznego;
  3. zabezpieczenie dostępu do zasobów informatycznych Ośrodka;
  4. zapewnienie ochrony danych osobowych w Ośrodku;
  5. prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych;
  6. realizowanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 742);
  7. prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848), w zakresie dostępności cyfrowej oraz dostępności informacyjno-komunikacyjnej.
 
§ 15.
Inspektor Ochrony Danych realizuje zadania wynikające z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm. )).
 
§ 16.
Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. BHP i PPoż. należy w szczególności:
  1. kontrolowanie warunków pracy i ochrony p.poż. na terenie Ośrodka oraz sporządzanie protokołów pokontrolnych oraz okresowych analiz stanu bhp i p.poż;
  2. opracowywanie instrukcji stanowiskowych oraz zaleceń dotyczących przestrzegania przepisów i zasad bhp i ppoż.;
  3. organizowanie szkoleń nowozatrudnionych pracowników, szkoleń okresowych w zakresie bhp i ppoż. oraz prowadzenie rejestru szkoleń pracowników i czuwanie nad terminowością ich przeprowadzenia;
  4. sprawowanie nadzoru nad wyposażeniem pracowników w środki ochrony indywidualnej i odzież roboczą, monitorowanie norm ich zużycia oraz wnioskowanie o zakup w/w środków i prowadzenie ewidencji ich przydziału dla pracowników;
  5. bieżące informowanie Dyrektora o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usunięcia tych zagrożeń.
 
§ 17.
Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Obsługi Prawnej należy świadczenie pomocy prawnej w szczególności:
  1. informowanie o zmianach w przepisach prawa lub wyrokach, lub stanowiskach organów administracji, związanych z działalnością Ośrodka;
  2. przygotowywanie opinii prawnych;
  3. przygotowywanie lub opiniowanie projektów umów lub innych dokumentów;
  4. zastępstwo prawne, w tym występowanie przed sądami i organami administracji publicznej oraz innymi organami w imieniu Ośrodka w zakresie reprezentowania jego interesów;
  5. prowadzenie korespondencji z organami wymiaru sprawiedliwości i administracji publicznej w zakresie prowadzonych postępowań sądowych, sądowo–administracyjnych i administracyjnych.
 
Rozdział 5
Zasady obiegu dokumentów oraz podpisywania pism
§ 18.
  1. Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów określa instrukcja wydawana przez Dyrektora w drodze zarządzenia.
  2. Szczegółowe zasady obiegu dokumentów księgowych określa instrukcja wydana przez Dyrektora w drodze zarządzenia.
  3. Szczegółowe zasady wydawania zarządzeń określa instrukcja wydana przez Dyrektora w drodze zarządzenia.
 
§ 19.
  1. Do podpisu Dyrektora zastrzeżone są:
    1. pisma do organów administracji publicznej;
    2. wewnętrzne akty normatywne;
    3. dokumenty w sprawach stosunku pracy;
    4. dokumenty finansowe i księgowe;
    5. protokoły egzaminacyjne;
    6. dokumentacja oraz zaświadczenia o ukończenia kursów, szkoleń oraz warsztatów;
    7. pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w imieniu Ośrodka.
  2. Dyrektor Ośrodka może upoważnić Zastępcę Dyrektora do załatwienia spraw, w tym podpisywania pism i dokumentów, o których mowa w ust. 1.
  3. Dyrektor Ośrodka może upoważnić Głównego Księgowego, kierowników wydziałów oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy do podpisywania pism i dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 4-6.
 
§ 20.
  1. Oświadczenia woli w imieniu Ośrodka składa jednoosobowo Dyrektor lub upoważniony przez niego Zastępca Dyrektora.
  2. Dyrektor z zastrzeżeniem przepisów odrębnych, może w formie pisemnej upoważnić pracowników Ośrodka do podpisywania w swoim imieniu pism oraz dokumentów w ustalonym w upoważnieniu zakresie.
 
Rozdział 6
Postanowienie końcowe
§ 21.
Zmiany Regulaminu dokonuje się w trybie właściwym dla jego nadania.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony