Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Strona internetowa Biuletynu Informacji Publicznej Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Zapewnienie dostępności niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Zobacz: Ocena możliwości zapewnienia dostępności strony internetowej
Treści niedostępne
Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów Serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronach Serwisu są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- ich wytworzenie odbywało się w podmiotach zewnętrznych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt (np. prezentacje, pliki tekstowe i filmy od instytucji współpracujących z WORD w Warszawie),
- opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej organizacji,
- opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
- niektóre filmy zamieszczone na Serwisie mogą również nie posiadać napisów czy innych wymaganych elementów, z uwagi na fakt, że zostały opublikowane również przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego.
Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- W przypadku problemów z dostępnością Serwisu za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Zespół koordynatorów odpowiedzialnych za dostępność i załatwianie wniosków..
- E-mail:
- Telefon: 22-59-76-704
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
- Adres: ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
- E-mail: urzą
- Telefon: 22-59-79-100
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Miejsce egzaminowania Odlewnicza przy ul. Odlewniczej 8,
Miejsce egzaminowania Bemowo przy ul. Powstańców Śląskich 127a - najem powierzchni,
Miejsce egzaminowania Radarowa przy ul. Radarowa 1 - najem powierzchni,
zostały przystosowane do użytkowania przez osoby z niepełnosprawnościami poprzez:
- stosowne oznakowanie,
- likwidację barier architektonicznych,
- likwidację barier komunikacyjnych,
- umożliwienie dostępu do pomieszczeń urzędu dla osób z niepełnosprawnością,
- zastosowanie ergonomicznych rozwiązań.
W szczególności zrealizowano następujące działania:
- Obok budynku ME Odlewnicza oznakowano kolorem niebieskim 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
- We wszystkich miejscach egzaminowania wykonano podjazdy wraz z poręczami w celu umożliwienia dostępu do budynku osób z niepełnosprawnością poruszających się na wózkach inwalidzkich.
- W miejscu egzaminowania Odlewnicza znajduje się winda umożliwiająca dostęp osób z niepełnosprawnością ruchową do wszystkich pięter budynku.
Informacje dodatkowe
Ułatwienia
Dostępność dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby niesłyszące lub słabo słyszące mogą:
- napisać pismo lub złożyć wniosek na adres: Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie, ul. Odlewnicza 8, 03-231 Warszawa,
- wysłać e-mail na adres ,
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 22-59-76-704,
- skontaktować się osobiście, zgłaszając się w siedzibie Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie w godzinach urzędowania 8:00-16:00
Poruszanie się bez użycia myszki
Obsługa Serwisu jest możliwa tylko przy użyciu klawiatury. Strony Serwisu oparte są o strukturę nagłówków, która umożliwia szybkie poruszanie się po stronach. Filtry, kalendarze, formularze i inne funkcjonalności zbudowane są zgodnie ze standardami i są dostępne przy użyciu klawiatury. Osoby, które nie korzystają z myszki mogą bez problemu poruszać się po Serwisie. Na początku każdej strony umieściliśmy linki – skróty prowadzące do:
- menu,
- treści,
- układu,
- kontrastu,
- zmiany wielkości czcionki
Zastosowano skróty klawiszowe:
- [u] – Szybki przeskok do bloku: ustawienia dostępności,
- [m] – Szybki przeskok do bloku: menu główne,
- [t] – Szybki przeskok do bloku: główny obszar treści,
- [s] – Szybki przeskok do bloku: wyszukiwarka,
- [l] – Szybki przeskok do bloku: menu główne/lewe.
Wywoływanie skrótów klawiaturowych w najpopularniejszych (na dzień dzisiejszy) wersjach przeglądarek internetowych:
- Google Chrome v 80.X, lewy ALT + [litera_skrótu],
- Mozilla Firefox v 74.X, lewy SHIFT + lewy ALT + [litera_skrótu],
- Internet Explorer v 11.X, lewy ALT + [litera_skrótu],
- Opera 67.X, lewy ALT + [litera_skrótu].
Strony Serwisu powinno dać się znacząco powiększyć dostępnymi narzędziami przeglądarki oraz za pomocą wbudowanego narzędzia „Tekst” (menu górne).
Dokumenty
Na stronach www.bip.word.waw.pl/ znajdują się pliki do pobrania. Większość z nich pochodzi zasobów własnych. Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik.
Opisy alternatywne grafik i zdjęć
Pamiętamy, aby do grafik i zdjęć w Serwisie, prezentujących istotne informacje, dodać opisy alternatywne.
Powiększanie strony
Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie stron Serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak w łatwy sposób powiększyć lub pomniejszyć treść wyświetlaną na ekranie przejdź do strony: Powiększanie i pomniejszanie stron w systemie Windows. Możesz również skorzystać z wbudowanego narzędzia „Tekst” (menu górne)..
Kontrast
Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 3 do 1.
Filmy wideo
Staramy się do umieszczanych materiałów filmowych dodawane są napisy.
Zrozumiałość i czytelność treści
Staramy się, aby nasze treści były zrozumiałe, a sposób ich prezentowania wpływał na lepszą czytelność materiałów i pomagał w odbiorze informacji. Długie teksty dzielimy na akapity, stosujemy wyróżnienia. Cytaty i ważne informacje są odpowiednio wyróżnione.
Zapewnienie dostępności serwisów to proces
Staramy się zapewnić dostępność naszych serwisów, jednak jeżeli znajdziesz błędy, masz uwagi lub chcesz nam pomóc poprawić strony www.bip.word.waw.pl prosimy o kontakt pod adres e-mail:
Inne informacje i oświadczenia
Wersja mobilna — działanie na różnych urządzeniach
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym. W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.