MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa
|
||||
Nazwa i adres podmiotu publicznego
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie
03-231 Warszawa, ul. Odlewnicza 8
|
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
|
Portal sprawozdawczy GUS
portal.stat.gov.pl
Urząd Statystyczny
ul. St. Leszczyńskiego 48
20-068 Lublin
|
||
Numer identyfikacyjny REGON
(wpisać jeśli podmiot posiada)
013035534
|
|
Stan w dniu 01.01.2021 r.
|
|
Termin przekazania:
do 31.03.2021 r.
|
S
|
E
|
K
|
R
|
E
|
T
|
A
|
R
|
I
|
A
|
T
|
@
|
W
|
O
|
R
|
D
|
.
|
W
|
A
|
W
|
.
|
P
|
L
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Województwo Mazowieckie
|
Powiat M. St. Warszawa
|
Gmina …………………………………
|
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:
(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
|||||
1) ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego
|
☐
|
2) wojewody
|
☑
|
3) nie dotyczy
|
☐
|
W przypadku wskazania odpowiedzi „nie dotyczy” prosimy o podanie wyjaśnień:
---
|
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów:
|
…3…
(wpisać) |
||||||||
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
|||||||||
TAK
|
☑
|
NIE
|
☐
|
W części budynków tak, w części nie
(dopuszczalne jeśli podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę w więcej niż 1 budynku)
|
☐
|
||||
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków,
w których podmiot zapewnia wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne: |
……..……
(wpisać) |
||||||||
2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
|||||||||
TAK
|
☑
|
NIE
|
☐
|
W części budynków tak, w części nie
(dopuszczalne jeśli podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę w więcej niż 1 budynku)
|
☐
|
||||
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych:
|
……..……
(wpisać) |
||||||||
3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
|||||||||
TAK
|
☐
|
NIE
|
☐
|
W części budynków tak, w części nie
(dopuszczalne jeśli podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę w więcej niż 1 budynku)
|
☑
|
||||
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy:
|
…….1.……
(wpisać) |
||||||||
4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie
korzystającej z psa asystującego? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
|||||||||
TAK
|
☑
|
NIE
|
☐
|
W części budynków tak, w części nie
(dopuszczalne jeśli podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę w więcej niż 1 budynku)
|
☐
|
||||
W przypadku wskazania odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego:
|
……..……
(wpisać) |
||||||||
5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
||||||
TAK
|
☑
|
NIE
|
☐
|
W części budynków tak, w części nie
(dopuszczalne jeśli podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę w więcej niż 1 budynku)
|
☐
|
|
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” – prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób:
|
……..……
(wpisać) |
|||||
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:
(proszę zamieścić tu słowny opis dostępności architektonicznej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej)
Punkt 3. Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie prowadzi działalność w trzech miejscach egzaminowania. W siedzibie głównej zlokalizowanej przy ul. Odlewniczej 8 w Warszawie zapewniona jest informacja na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny oraz głosowy (pracownik recepcji).
W pozostałych miejscach egzaminowania (Powstańców Śląskich 127A oraz Radarowa 1) ze względu na wielkość budynków (jednopiętrowe, o małej powierzchni) zastosowano jedynie opisy poszczególnych pomieszczeń w sposób wizualny.
|
||||||
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
|
Liczba stron:
|
……1……
(wpisać) |
|||||||
Liczba aplikacji:
|
……0……
(wpisać) |
||||||||
Prosimy o podanie zawartości następujących elementów deklaracji dostępności, dla każdej strony internetowej
oraz aplikacji mobilnej oddzielnie, zgodnie ze wzorem: (wpisać – każdą stronę/aplikację w osobnym wierszu) |
|||||||||
Adres strony internetowej
|
Status strony internetowej
|
Data sporządzenia deklaracji dostępności
|
|||||||
www.word.waw.pl
|
Zgodna ☐ Częściowo zgodna ☑ Niezgodna ☐
|
2020-03-30
|
|||||||
|
Zgodna ☐ Częściowo zgodna ☐ Niezgodna ☐
|
|
|||||||
|
Zgodna ☐ Częściowo zgodna ☐ Niezgodna ☐
|
|
|||||||
|
Zgodna ☐ Częściowo zgodna ☐ Niezgodna ☐
|
|
|||||||
2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności
|
Liczba stron:
|
……0……
(wpisać) |
|||||||
Liczba aplikacji:
|
……0……
(wpisać) |
||||||||
Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
|
|||||||||
Adres strony internetowej (wpisać)
|
Zgodność z UdC (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdej strony)
|
||||||||
|
Zgodna
|
☐
|
Częściowo zgodna
|
☐
|
Niezgodna
|
☐
|
|||
|
Zgodna
|
☐
|
Częściowo zgodna
|
☐
|
Niezgodna
|
☐
|
|||
|
Zgodna
|
☐
|
Częściowo zgodna
|
☐
|
Niezgodna
|
☐
|
|||
Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
|
|||||||||
Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej pobrania (wpisać)
|
Zgodność z UdC (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdej aplikacji)
|
||||||||
|
Zgodna
|
☐
|
Częściowo zgodna
|
☐
|
Niezgodna
|
☐
|
|||
|
Zgodna
|
☐
|
Częściowo zgodna
|
☐
|
Niezgodna
|
☐
|
|||
|
Zgodna
|
☐
|
Częściowo zgodna
|
☐
|
Niezgodna
|
☐
|
|||
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej:
(proszę zamieścić tu słowny opis dostępności cyfrowej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej – opis ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej – na swojej stronie internetowej)
Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów Serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronach Serwisu są niedostępne z uwagi na fakt, że:
|
|||||||||
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–h)
|
|||||||||||||||
|
TAK
|
☑
|
NIE
|
☐
|
|||||||||||
|
TAK
|
☑
|
NIE
|
☐
|
|||||||||||
|
TAK
|
☑
|
NIE
|
☐
|
|||||||||||
|
TAK
|
☐
|
NIE
|
☑
|
|||||||||||
|
TAK
|
☑
|
NIE
|
☐
|
|||||||||||
|
TAK
|
☐
|
NIE
|
☑
|
|||||||||||
|
TAK
|
☑
|
NIE
|
☐
|
|||||||||||
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego: (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
|||||||||||||||
1) od razu ☐
|
2) w ciągu 1 dnia roboczego ☑
|
3) w ciągu 2-3 dni roboczych ☐
|
4) powyżej 3 dni roboczych ☐
|
||||||||||||
|
TAK
|
☑
|
NIE
|
☐
|
|||||||||||
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak
np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
|||||||||||||||
☐
|
NIE
|
☑
|
|||||||||||||
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie liczby posiadanych urządzeń lub środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących:
|
…………
(wpisać) |
||||||||||||||
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych:
(liczba ta powinna być zgodna z sumą stron internetowych wykazanych w Dziale 2)
|
……1……
(wpisać) |
||||||||||||||
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci: (zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a–c)
|
|||||||||||||||
a. tekstu odczytywalnego maszynowo?
|
|||||||||||||||
TAK
|
☑
|
NIE
|
☐
|
Na części stron tak, na części nie
(dopuszczalne jeśli podmiot
prowadzi więcej niż 1 stronę internetową) |
☐
|
||||||||||
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informację o zakresie swojej działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo:
|
…………
(wpisać) |
||||||||||||||
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
|
|||||||||||||||
TAK
|
☐
|
NIE
|
☑
|
Na części stron tak, na części nie
(dopuszczalne jeśli podmiot
prowadzi więcej niż 1 stronę internetową) |
☐
|
||||||||||
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informacje o zakresie swojej działalności w postaci nagrania treści w polskim języku migowym:
|
…………
(wpisać) |
||||||||||||||
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
|
|||||||||||||||
TAK
|
☑
|
NIE
|
☐
|
Na części stron tak, na części nie
(dopuszczalne jeśli podmiot
prowadzi więcej niż 1 stronę internetową) |
☐
|
||||||||||
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informacje o zakresie swojej działalności w postaci informacji w tekście łatwym do czytania:
|
…………
(wpisać) |
||||||||||||||
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
|||||||||||||||
TAK
|
☐
|
NIE
|
☑
|
||||||||||||
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:
|
|||||||||||||||
Liczba wniosków – ogółem:
|
…………
(wpisać) |
||||||||||||||
Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form:
(wpisać słownie np. alfabet Lorma - 1 raz, druk w alfabecie Braille’a - 3 razy)
---
|
|||||||||||||||
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
||||
☑
|
NIE
|
☐
|
||
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:
|
||||
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci wsparcia innej osoby:
|
……0……
(wpisać) |
|||
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego: (proszę opisać słownie)
---
|
||||
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
||||
TAK
|
☐
|
NIE
|
☑
|
|
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:
|
||||
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci wsparcia technologicznego:
|
…………
(wpisać) |
|||
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego: (proszę opisać słownie)
---
|
||||
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
||||
TAK
|
☑
|
NIE
|
☐
|
|
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:
|
||||
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu:
|
……0……
(wpisać) |
|||
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego: (proszę opisać słownie)
Struktura organizacyjna funkcjonowania WORD w Warszawie została dostosowana do ewentualnych przypadków koniczności zapewnienia alternatywnego dostępu zarówno do informacji cyfrowej jak i kontaktu z WORD w Warszawie.
|
||||
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
|
||||
TAK
|
☑
|
NIE
|
☐
|
|
W przypadku odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:
|
||||
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w sposób inny niż wymienione wyżej:
|
……1……
(wpisać) |
|||
Na czym polegało zapewnienie dostępu alternatywnego w sposób inny niż wymienione wyżej: (proszę opisać słownie)
Wprowadzenie systemu migowego podczas egzaminu praktycznego dla kandydatów na kierowców kategorii motocyklowych prawa jazdy.
|
||||
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego: (proszę opisać słownie)
WORD w Warszawie jako jedyny w Polsce umożliwia przeprowadzenie egzaminu dla osób głuchych lub z ograniczonym słuchem w zakresie kategorii motocyklowych.
|
||||
C
|
I
|
C
|
H
|
O
|
C
|
K
|
I
|
@
|
W
|
O
|
R
|
D
|
.
|
W
|
A
|
W
|
.
|
P
|
L
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(22) 59-76-704
|
|
Warszawa, 12.03.2021
|
(telefon kontaktowy)
|
|
(miejscowość, data)
|